Det samme produksjonsselskapet kommer til Oslo for å gjøre tilsvarende tv-produksjon under O-festivalen og verdenscupløpene. Det gleder landslagssjefen og generalsekretær Bjørnar Valstad veldig. Begge er opptatt av at orientering kommer mer frem i mediebildet. - Det er viktig at vi nå får på plass en kvalitetsproduksjon på O-festivalen. Dette er det første konkrete tiltaket i forbundets nye mediesatsing, som vi tror vil bli en viktig brikke i å synliggjøre og å skape entusiasme rundt orienteringsidretten. Etter hvert håper vi å kunne lansere flere nyheter som vil gi våre arrangement et løft, sier generalsekretær i Norges Orienteringsforbund, Bjørnar Valstad. Fredagens mellomdistanse, 26.juni, i verdenscupen vil bli produsert med sju kameraer og totalt 50 løpere vil bære trackingutstyr. Mellomdistansen vil gå fra 14.00 til 17.00, i forkant av O-festivalen. Lørdagens langdistanse vil bli produsert på samme måte i tidsrommet 14.30 til17.00, rett etter at O-festivalens løpere har gjort unna sine konkurranser. Lørdagens konkurranse er i tillegg jaktstart, der trackingen vil gjøre konkurransen spennende å følge fra tilskuerplass. I fjor var forbundet svær nær en tilvarende produksjon, men fikk det ikke til i siste time. Kilde: PM NOF |
Tidens tv-produksjon i Oslo
I helga var 50 000 tilskuere og mange tusen tv-seere øyenvitne til hvordan Kristiansands Daniel Hubmann knekte Thierry Gueorgiou i avslutningen av Jukola, og hvordan Haldens Emil Wingstedt tapte terreng på sisteetappe. Tv-produksjonen på Jukola er fremtidsrettet og skapte stor spenning i verdens største orienteringsstafett.
Siste medlemssaker
Annonse